Solidarity Action with the Caravan for Peace with Justice and Dignity!

20

The over 40,000 victims of Felipe Calderon’s war have to be remembered and not forgotten by impunity and injustice. We don´t want terror and fear to be tools of the government tosilence the people.  We see Pres. Calderon’s war as a profit-making deal with US security and arms corporations to assassinate the Mexican people via the Merida Initiative. 

That is why we join the Caravan for Peace with Justice and Dignity that began in Cuernavaca June 4th and will end today, June 10th in Ciudad Juarez, where a National Social Pact will be signed by social organizations and families of the victims of this atrocious war. 

<--break->

Together they demand:

1. Truth and justice for the assassinations committed.
2. An end to the War on Drugs and the use of citizen-run security initiatives.
3. An end to corruption and impunity.
4. An end to profit-making from crime.
5. Attention be paid to the dire situation of youth in order to begin reconstructing the social fabric of society.
6. Participatory democracy, better representative democracy, and democratization of the media.

Las más de 40,000 víctimas de la guerra del presidente mexicano Felipe Calderón tienen que ser recordadas y no olvidadas por la  impunidad y la injusticia. No queremos que el terror y el miedo sean herramientas del gobierno para silenciar a todo un pueblo. Consideramos que la guerra del Calderón es un negocio más de las corporaciones de los EEUU, ya que por medio de la Iniciativa Méridase venden legalmente e ilegalmente las armas con que se está asesinando al pueblo mexicano.

Es por ello que nos sumamos a la Caravana por la Paz con Justicia y Dignidad que inició en Cuernavaca el 4 de junio y terminará hoy, el 10 de junio en Ciudad Juárez, donde se firmará un Pacto Social. Este Pacto tiene como interlocutores los familiares de las víctimas de esta atroz guerra y organizaciones sociales. Se propone los siguientes puntos:

1. Exigimos Verdad y Justicia sobre los asesinatos cometidos.18 2. Exigimos poner fin a la estrategia de guerra y asumir un enfoque de seguridad ciudadana.
3. Exigimos combatir la corrupción y la impunidad.
4. Exigimos combatir la raíz económica y ganancia del crimen.
5. Exigimos la atención de emergencia a la juventud y acciones efectivas a la recuperación del tejido social.
6. Exigimos democracia participativa, mejor democracia representativa y democratización de los medios de comunicación.

Tags: 
Tags: 
Tags: 
Tags: 
AttachmentSize
NoMasSangreFLYER1Side.pdf117.94 KB